Friday 26 September 2014

Bergenskonferansen 2014


Underholdningen fra 
viste seg å bli en helt unik og fantasisk opplevelse-
en fargerik og berikende forestilling!

holdte et meget interessant foredrag:
'Education Today and Tomorrow in Norway and England'
der han sammenlignet utdanning, pedagogikk og undervisning
 i Norden og England.
Han ga også forslag for hvilke forbedringer som kan gjøres, 
noe som er videre utdypet i boka hans


Videre holdt 
et svært relevant og interessant foredrag -
Skolen som kunnskapsorganisasjon:
Å lede profesjonelt læringsarbeid 
mellom solospill og samspill
der han, blant annet, stilte spørsmålet om
skolen har vært dyktige nok til å forvalte 
det skandinaviske arbeidslivets styrke;
partssamarbeidet,
som er basert på
medbestemmelse, medvirkning og gjensidig respekt.

Irgens viste en nyttig modell i denne sammenhengen

Figur 7.1 (Irgens) 
Et 'utviklingshjul' for en skole i bevegelse

som viser de potensielle spenningsfeltene 
som eksisterer i skolen
mellom det individuelle og kollektive - 
mellom skolens drift og utvikling.

No comments:

Post a Comment